Mina bebisar

Mina bebisar

torsdag 12 september 2013

Ögonen är öppna

Hej alla! Nu har bebisarna öppnat ögonen helt! Dom är ur gulliga. Är dock orolig för lillen (lillen är den kaninungarna som är undernärd) har ju börjat tvångsmata den med hjälp av Tess (mamman) lägger Tess på rygg och håller i henne medan jag lägger lillen på magen så att den får äta tills den är mätt av mjölken. Har gjort detta 4 dagar nu. Ringde veterinären som sa att jag skulle fortsätta göra detta 1ggr om dagen i minst 5 min ca, eller tills den slutar äta. Så jag hoppas att lillen blir stor och fin och klarar sig :)
Bolådan går jätte bra, om det är någon som skulle vilja börja med uppfödning, så rekommenderar då jag en bolåda. Säkrare och så värt det om mamman är som min Tess, dom får med sig ungarna ur bot hela tiden. Sen jag skaffade bolådan så har jag inte haft några problem alls med ungarna. Det är dock inte lätt att få tag på en bolåda. Jag har kollat och ringt runt till massor av ställen, men ingen säljer bolådor. Dock finns det bra ritningar och mått som man kan följa på Google. Jag lämnade in ritningen till en snickare som snickrade ihop en åt mig. Så det är min rekommendation :)
Här får ni senaste nytt i bilder!


Här är lillen på bilden över. 


På bilden under är jag och kaninpappan Lucas 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar